fredag 4 januari 2013

Annorlunda axelpass

Jag har lätt att få kontakt med axlar när jag i gymmet kör övningar för just axlar men blir liksom inte lika trött i dem som i andra muskelgrupper, jag kan mosa övning efter övning och det känns och jag blir trött i dem men samtidigt inte. Mycket svårt att förklara. Träningsvärk är något jag också ofta saknar efter axelträningen. Så igår tänkte jag försöka lägga upp axelpasset lite annorlunda för att just trötta ut dem mer och chocka axlarna lite :) jag använde mig endel av kettlebells, negativa reps och tunga vikter. Såhär såg passet ut;

Stående kettlebellspress, en arm i taget 4 set med 6 reps i varje per arm. Film från http://www.styrkelabbet.se/kettlebells-ovningar/



Enarmskettlebellssving med press 3 set med 8 reps i varje per arm. Film från http://www.styrkelabbet.se/kettlebells-ovningar/



Sidodrag i cabelcross 6 set, vartannat set framför kroppen och vartannat bakom kroppen. 8 reps i varje set

Liggande sälrodd på bänk 4 set med 8 reps i varje. Här ligger man på mage på bänk med att stång under bänken och med brett grepp drar upp stången mot bröstet/bänken. Övning för baksida axlar

Stående hantellyft åt sidan med hjälp av någon som trycker ner armarna på nervägen och där jag höll emot, alltså blir tillbakavägen långsam/negativ. 4 set med 8 reps i varje set

Liggande superman på lutande bänk 4 set med 10 reps i varje set


Och här sitter jag idag med grym träningsvärk :) och roligt pass var det dessutom.

Avslutande gårdagens pass med 3 övningar för mage också innan jag körde ett kort intervallpass på cykel.

Crunch i cabelcross
Brutalbänk
Beninrullningar i t-rexband

Ha en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!