söndag 6 januari 2013

Dietupplägg januari 2013

Som jag tidigare skrev är det idag dags att kicka igång dietandet igen och jag hoppar ungefär på där jag slutade, alltså lika upplägg med kosten och träningen som jag hade innan tömnings- och laddningsveckan innan Luciapokalen med lite små ändringar bara.

Kosten kommer, som innan, bestå av mer protein och fett och lite mindre kolhydrater, men de kommer finnas och då framförallt på morgonen och innan träning. Annars kommer kosten bestå till det mesta av;

Lax
Nötfärs
Kyckling
Räkor
Kesella
Ägg
Bär
Grönsaker i massor!
Kokosmjölk
Havregryn
Riskakor
Potatis

Kosttillskotten är framförallt aminosyror EAA och BCAA

Lördagar är fria dagar som vanligt då jag fyller på med extra kolhydrater och lite vad jag är sugen på :)

Träningen kommer ha samma upplägg som tidigare, kommer nu i januari köra färre repetitioner och istället lassa på tunga vikter under styrkepassen som är 5 st per veckan. Cardiointervallerna behåller jag efter varje styrkepass, korta på ca 15 minuter. Morgoncardio varieras mellan distanspass och kortare intervallpass på motionscykeln här hemma, precis som förut :) Närmare våren blir det säkerligen cykel ute istället men jag har märkt att det väldigt bekvämt och skönt att ha möjlighet att kör här hemma i vardagsrummet också :)

Formmässigt har jag 5-6 kg att tappa fram till tävling, vilket då innebär det jag lagt på mig under min off dietperiod nu i december + lite till för att till denna tävlingen bli ännu lite hårdare vilket är målet med denna tävlingen.

Så det är bara tuta och köra så det ryker!



1 kommentar:

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!