söndag 20 januari 2013

Gymmar man inte på söndagar?

Vilket härligt joggingväder det var denna morgon, 5 minusgrader och vindstilla, var bara solens strålar som fattades :)

Och hur gick det att jogga då? Jo faktiskt bättre än vad jag hade hoppats på. Tog en runda där jag hela tiden befann mig i närheten av mål som då är här jag bor och jobbar i Norge för att kunna snabbt vara i mål om det skulle börja göra ont i knät. Det blev en runda på 30 minuter innan jag började känna av knät, förut har det börjat göra ont redan efter någon kilometer så det är jag nöjd med. Konditionsmässigt kändes det också bättre än vad jag trott! Brukar inte gilla att starta upp att börja jogga efter uppehåll då det brukar vara så jobbigt men morgonens runda kändes väldigt bra konditionsmässigt.

Vore kul att kunna starta upp joggingen igen, skall nog lägga in några rundor veckan som kommer :)

Tydligen gymmar man inte här på söndagar, gymmet jag besökte senast jag var i Norge har stängt idag! Och det andra träningsstället som enl google skall finnas bara någon gata bort här fann jag inte när jag nu på morgonen var ute och sprang. Så det planerade gympasset kan helt enkelt inte bli av vilket var lite tråkigt. Får se hur jag skall lösa detta för imorgon är det dags för hemfärd och hade då tänkt att inte gymma för att slippa stressa hem. Får planera om helt enkelt!

Ha en fin dag!



2 kommentarer:

  1. Går väl alltid gymma lite hemma i lägenheten när de norska gymmen håller söndagsstängt...armhävningar, situps, benböj m.m m.m.
    Är ju gentligen bara fantasin som sätter gränserna! :)

    Kämpa på

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var precis det jag gjorde, fantiserade ihop ett pass och körde en timme :)

      Radera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!