lördag 19 januari 2013

Dietvecka 2

Känns inte som jag dietar nu, har kanske blivit "van" efter att jag dietat sedan i mitten av juli med en paus i december. Känner mig mer avslappnad och lugn denna dieten, upplever även mig efter dieten inför luciapokalen att jag har bättre koll och vet ännu mer hur jag och min kropp fungerar. Känns kanon helt enkelt :)

Första dietveckan innebar ju några dagars sjukdom, något som troligtvis gjorde att vikten gick ner ganska mycket. Denna veckan har jag vissa dagar inte kört någon cardio efter styrkepassen då vikten på vågen visat på viktnedgång och jag vill inte rasa ner i vikt för fort så därför har jag behållt kostupplägget som det varit men tagit bort intervallerna efter styrkepassen vilket visat sig ge en lagom viktnedgång denna veckan :) Börjar som sagt lära känna min kropp ganska bra :) Så viktnedgången denna veckan vart inte lika stor som förra veckan då jag troligen också låg back i vätskebalansen också, så målet denna veckan att ev stå still i vikt eller gå ner litegranna för att kroppen skulle få komma i balans, formchecken i går visade på -0,5kg sedan förra veckan och alla mått som jag tog vid dietstart visade på minus så jag är nöjd och känner mig lugn.

2 kilo från vikten jag hade veckan innan tömning inför luciapokalen ligger jag på i dagsläget.

Så imorgon går jag in på ytterligare en dietvecka, kommer köra på med intervaller efter styrkepassen utefter vad vågen visar även kommande vecka men först skall jag njuta av att denna dagen äta vad jag vill :)

Innan god middag väntar blir det en kall promenad, skall bli skönt efter en stressig dag på jobbet här i Norge.

Ha en fin lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!