tisdag 1 januari 2013

Mitt 2012

Jag tänkte härmed sammanfatta mitt 2012 som varit ett mycket händelserik och lärorikt år! Vi sa igår på nyårsfesten att året gått så fort, kändes igår som att det inte alls var länge sedan vi var samlande för att  firande in det nya året som då var 2012 och igår firades redan ett nytt år in. När jag tänker efter så har jag under detta snabba 2012 faktiskt hunnit med enheldel och jag tänkte härmed nämna några händelser och faser under året som gått.

Året började med att jag började arbeta på en ny arbetsplats som jag i slutet av året även hann sluta på, även om jag nu hoppar in där ibland ändå :) Istället fixades och skrev papper på för att börja arbeta i Norge som jag även hann göra de allra sista dagarna på året :) På arbetsfronten har jag gjort endel förändringar under året men det roligaste och mest spännande har såklart varit att jag efter avslutad och godkänd genomförd utbildning till kostrådgivare startat upp mitt egna företag och börjat arbeta lite smått på sidan av mitt andra arbete med att hjälpa andra med kost, som visade sig vara så roligt och något som jag hoppas jag kommer få arbeta ännu mer med 2013.


På träningsfronten har det ju också hänt mycket, började året med att byta gym och börja träna på Karlstadsatletklubb istället. Ett ställe jag trivs kanonbra på :) Jag började detta året med en uppbyggnadsperiod med mycket tung och rolig träning. Jag höll i min uppbyggnadsperiod från startskottet av 2012 fram till dietstart 16 juni.

En bild från ett PT-pass med coach Madde under min uppbyggnadsperiod

Så ungefär halva året var det uppbyggnad som gällde med mycket styrketräning, lite mindre cardio och massa bra mat allt för att bygga muskelmassa inför min tävlingssatsning i december. Innan dietsstart var jag tyngre än vad jag varit förut och efter dieten var jag lättare än vad jag varit före. Så 2012 var det tyngsta och lättaste året om jag ser till vågen men också det året jag haft mest massa och varit i min bästa form, för andra halvan av året fram till i början av december har bestått av diet inför Luciapokalen. En 21 veckors lång diet som nästan hela vägen känts bra och varit mycket lärorik. Mycket styrketräning, mer cardio och massa god dietmat :) Och den 8 december nådde jag mitt mål att årerigen stå på scen i en bättre form än året innan.



 
Några andra jätteroliga stunder jag minns mycket av från detta året är året tillsammans med bästa Team PureFitness. Våra teamträffar har varit mycket roliga stunder under året och att få vara endel av detta fantastiska team och lära känna alla goa teamisar, hjälpcoacher och coach Madde ännu mer har varit jätteroligt. Ser fram emot ett minst lika roligt 2013 tillsammans med er i teamet.









I december tävlades inte bara en gång utan helgen efter Luciapokalen tävlades det igen men då i styrkelyft, också en mycket rolig upplevelse :)




Många fina stunder med vänner och familj har gett guldkant på detta året och att jag och Rickard i slutet av året skrev kontrakt på ett nytt boende och sålde vårt nuvarande boende känns kanonbra.

Ett kanonbra år lämnar jag bakom mig som bestått av många många träningspass och många många andra roliga stunder :) Och jag ser fram emot ett minst lika roligt och lärorikt 2013!


Jag vill härmed tacka teamet för att kanonroligt år tillsammans, alla sponsorer som underlättar mina tävlingssatningar och nya som gamla bekanta, vänner och familj för ett lärorikt, händelserikt och minnesvärt 2012!

Avslutningsvis vill jag rikta ett speciellt stort TACK till alla er läsare, jag tycker det är jätteroligt att just DU läser mig blogg. Det förgyller vardagen att se att ni läser den och lämnar fina kommentarer, peppningar och stöttande ord, att få delge er och kanske inspirera er är jag jätteglad för. Att blogga har blivit en rolig del av min vardag och något jag tänker fortsätta med 2013och jag hoppas ni följer med :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!