söndag 17 mars 2013

Grym träningsvecka

Bara en löprunda kvar sedan kan jag avsluta denna grymma träningsvecka som bjudit på kanonbra pass i gymmet. Alla 4 har gått kanon och jag har varit uppe och kört på vikter som jag inte gjort på länge vilket varit otroligt roligt :) Har kört många set och få reps i de tunga basövningarna som knäböj, marklyft, bänkpress och stående militärpress. I knäböjen, marklyften och stående i militärpress körde jag på upplägget 9 set med repsantalet 5-4-3-2-1-2-3-4-5,t där jag ökade på vikterna i varje set upp till jag körde på en reps och sedan sänkte jag på vikterna igen när jag gick ner tillbaka till 5 reps. Övriga övningar har jag kört 4 set med 6-8 reps i varje set.

Veckan har också bjudit på 2 morgoncardiopass på cykeln här hemma och 2 löprundor om jag räknar med den som jag snart skall bege mig ut på.

Imorgon startar jag upp med en ny träningsvecka och den i Norge vilket betyder att jag imorgon startar veckan med en vilodag från gymmet. Då jag skall åka på morgonsidan och jobba eftermiddagen i Norge hinner jag inte med ett pass i gymmet utan det får vänta till på tisdag. Kommande vecka kommer jag köra lite annorlunda, inte lika tungt men istället lite fler reps. 8-10 reps per set och 4 set per övning får kommande Norgeveckas upplägg se ut.

Nej nu är det dags att ge sig ut och springa lite :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!