torsdag 26 juli 2012

Bada?

Värme och ledig dag, synd bara att molnen skymmer solen denna dag, var sugen på att cykla iväg och lägga mig vid vattnet imorse när solen sken men sen kom molnen så jag skippade det. Men värmen är kvar så kanske det blir ett dopp efter träningen senare :) Sådana fall årets första dopp! Om jag räknar bort badandet när jag var på Mallorca. Snart augusti och inget dopp än, jag är väl inte den mest badande människan nu för tiden, om jag jämför med när jag var liten och vissa år badade (eller rättare sagt doppade mig) reda 1:a maj, men vid det här laget brukar jag allt ha vart i ett par gånger i alla fall på äldre dar :)

Dagens träning kommer bestå av svettiga och jobbiga intervaller, inte så att jag hoppar av glädje såhär innan samtidigt som det är lite roligt när jag väl håller på och kan räkna in intervall per intervall och sedan varva ner och känna mig nöjd efteråt :) Så 45 svettiga minuter på crosstrainer får det nog bli idag. Förra gången tog jag mig an intervallerna på cykel men idag får det nog bli crosstrainern som gör mig sällskap.

20 intervaller
10 stycken på 1 min och 10 stycken på 30 sekunder.
Det är som roligast när jag tagit mig igenom de 10 första och jag helt plötsligt kan halvera tiden på de 10 sista :)

Snygga träningskläder gör det lite roligare att träna :)

1 kommentar:

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!