söndag 22 juli 2012

Dietvecka 1

1:a veckan på dieten snart genomliden, haha nejdå den har varit jättebra. Den har gått fort och jag har kört in mig på upplägget och både träning och kosten har fungerat bra. Vågen efter första veckan visade - 1,2kg så det är jag nöjd med för att vara första veckan då viktnedgången kan vara lite högre när endel vätska försvinner.

Märkte, eller kroppen märkte, redan första dagen att det var dietdags och att jag låg på lite minus gällande kaloriintaget då jag vart hungrig på nästan en gång direkt efter jag ätit och då ätit rejäla portioner som ni sett i detta inlägget. Så hungrig har jag varit denna veckan men det har inte varit så jobbigt och det kommer säkert lägga sig nu veckan som kommer när kroppen vant sig lite. Har säkert glömt, eller förträngt, hur första veckan var under föregående diet var.

Igår var första "fria dagen" som jag gärna kallar dem istället för ätardag, i tidigare inlägg skrivit om hur jag vill förhålla mig till mina fridagar. Och gårdagen skötte väldigt bra om jag jämför med hur de var under föregående diet, så jag är nöjd :)

Kommer lite bilder senare från gårdagens äventyr :)

Allt känns jättebra gällande dieten så det är bara att tuta och köra :)

Nu är det dags för mellanmål iform av äggknäckemackor och en kopp kaffe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!