söndag 29 juli 2012

Dietvecka 2

Och poff! så har det redan gått 2 veckor på dieten, bara 19 kvar då :)

Denna veckan har verkligen bara rullat på, hungern som var ganska jobbig vecka 1 har nu lagt sig och jag blir inte alls lika hungrig mellan måltiderna längre, men hungrig blir jag ju såklart men så är det alltid när det gäller mig på diet eller inte :) Den jobbigaste tiden på dygnet nu är på eftermiddagarna när jag kommer hem från jobbet, då är jag trött och seg men direkt jag börjar med mina kosttillskott och frukt innan träningen så kommer energin tillbaka och träningen går kanon, vilket jag inte känner när jag kommit in innanför dörren efter jobbet då jag helst skulle vilja lägga mig och sova typ. Att ha aminosyror och snabba kolhydrater i vattenflaskan under träningen är verkligen kanonbra och gott och det bästa att jag känner att jag har energi passen igenom. Så både träningen och kosten har fungerat bra denna veckan.

Viktmässigt hade jag en mindre viktnedgång än förra veckan, 0,4kg ner denna veckan. Känner att det börjar hända grejer nu och på måtten jag tog i lördags visade också att det har hänt grejer. Nog mycket vätska som har försvunnit, särskilt kring midjan som minskat 4,5cm på 2 veckor! De flesta måtten visade på minus så jag är mer än nöjd hur denna diet startat och det bästa är att jag känner mig pigg, särskilt under träningen och mår bra. Bara att köra på!

Och min andra fria lördag skötte jag också bra, inget godis nu på 2 veckor och än så länge finns inget sug efter sötsaker heller vilket är skönt. Men det kommer säkert snart när dieten rullat på ett par veckor till...

Nu blir det att titta på OS och ha en skön kväll i soffan efter en bra jobbhelg :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!