måndag 7 maj 2012

Gårdagens Göteborgstripp

God morgon!

Jag tänkte sammanfatta gårdagens heldag i Göteborg som bjöd på strålande väder hela dagen. Jag kom ner till Göteborg vid lunchtid efter att ha både ha åkt tåg och buss, men kom fram i tid ändå :) Jag hann då strosa runt på stan en stund och äta ett äpple i solen innan jag träffade coach MaddeWorld Class City - Göteborg. Där väntade först en kort formcheck och Madde verkar vara nöjd över jobbet jag lagt ner under vintern och våren :) Vi har inte setts för någon formcheck på länge och som det verkar som har jag lagt på mig endel muskelmassa vilket är bra då det är målet med min uppbyggnadsperiod! Det är många gånger svårt att "se" själv och därför är det bra och nyttigt att någon annan kan "se" :) Men otroligt skönt att mitt slit och ätande har gett resultat och nu ser jag med spänning fram emot deffen då jag verkligen får ett kvitto på om jag lagt på mig muskelmassa men jag har två månader kvar ungefär på uppbyggnaden så lite muskelmassa hinns adderas om jag äter och tränar på :) I mitten av juli börjar jag dieten!

Efter formchecken var det dags för min livs första pt-timme, vi hade i förväg bestämt att jag skulle få köra ett pass för framsida lår och rygg med fokus på djupet. Cirka en timme senare var jag helt slut men var roligt det var att ha någon som kör med en :) Passet såg ut såhär:

Smala latsdrag
Enarmsrodd
Bred stångrodd
Rodd med remmar
Marklyft

Sumosquats på 2 stepbrädor och en tung hantel
Utfall med stång
Upphopp på bänk, haha min kordination var inte den bästa här!
Utfallsgång med hantelsving i superset med jump squts på stepbräda

Benträningen bjöd verkligen på en pulshöjare, särkillt de upphoppen och utfallsgången som avslutades med jump squats! Tungt var det och alla övningarna kördes i 3 set med 8-12 reps i varje set. Har en grym träningsvärk i både ben och rygg idag!

Madde tog några bilder in action:

Jump Squats. Foto Madde

Utfallsgång! Foto Madde

Trött och svettig glad tjej! Foto Madde

Jag lämnade World Class med skakiga ben, en skön känsla i kroppen, trötta muskler och med mycket motiviation att köra på ordentligt nu det sista på uppbyggnaden!

Efter träffen med Madde hade jag några timmar att spendera i Göteborg, först ut var ju såklart mat!


Jag hann även med lite shopping i någon timme innan affärerna stängde och sedan satte jag mig i solen med en glass och fick lite New York feeling när jag fick kaffe från Starbucks. Blev nästan besök på Starbucks varje dag på våran resa till NY 2010.



Sedan väntade en buss- och tågresa hem igen!

Perfekt mellanmål på hemresan
Sammanfattningsvis: En kanonbra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!