söndag 20 maj 2012

Inspirerande dag

Då var det redan söndag! Denna lediga helg har gått i en ruskig fart! Men skönt att hela söndagen är kvar måste jag säga.

Gårdagen spenderades i Säffle för att titta på tävlingarna i styrkelyft. Det blev en lång dag nere i källaren på atletklubben i Säffle, lite synd att det var fint väder ute kunde ju lika gärna ha regnat :) Det var en rolig dag med härlig stämning. Väldigt inspirerande och imponerande att se alla lyftare kämpa med sina vikter i knäböj, bänkpress och marklyft. 3 lyft i varje gren där det högsta godkända lyftet från varje gren adderas ihop. Rickard fick i hop totalt 550 poäng, där han fick med sig 170 kg i knäböj, 140kg i bänkpress, där hade han 145kg men gjorde två försök på 150kg i stället för att kunna kvala in till SM, men 150kg fanns inte där igår. 240kg (personbästa) fick han med sig i marklyft, så totalt 550 poäng. Dagen bidrog till att jag blev lite sugen på att någon dag också kanske tävla i styrkelyft, vore i alla fall roligt att se vad jag kan ta som max (godkända lyft) i dessa tre grenar :) Men vi får se vad som händer framtiden i framtiden :)

Då det inte blev någon styrketräning igår gör jag som förra helgen och kör ben idag, både baksida och framsida och kanske lite vader. Kan tänka mig att det är lugnt på gymmet idag, kanske till och med blir själv. Efter träningen om ett par timmar blir det grillning med ett gäng vänner. Så en trevlig söndag väntar!

Ha en bra söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!