söndag 13 maj 2012

Legday!

Hej på er! Hoppas ni haft en härlig helg, här i Karlstad verkar det som om våren hittat tillbaka även om det fortfarande är åt det kyligare hållet i luften. Men skönt med vård och sol :)

 Jag har haft en bra helg, har jobbat natt så idag när jag "går av" är jag lite seg i skallen och kroppen. Gårdagen gick i sovandets tecken därav blev det ingen träning för jag vaknade en timme innan gymmet stängde :) Så idag får det bli träning för både lördag och söndag, men jag väljer ut de viktigaste från lördagspasset och dagens pass, så jag kör ben! Både framsida som var tänkt för gårdagen och baksida som står på schemat idag. Vader och mage, som också finns med på helgpassen, kanske jag kör lite utav om energi finns kvar. Annars all energi åt benen :)

Jag tänkte då knåpa ihop passet så det ser ut såhär, inspirerat av Pt-timmen jag körde med Madde för en vecka sedan:

Baksida:
Liggande lårcurl
Rakmark
Enbenslårcurl

Framsida:
Enbensböj
Breda squats på stepbrädor med hantel, fick bra kontakt i framsida när jag körde denna övningen för en vecka sedan.
Jump squats på stepbräda, också en övning jag körde med Madde.
Benspark
Enbensspark

Väljer att köra baksida först för att prova tesen att köra slut på baksida först för att få bättre kontakt med framsida. Fick detta tipset av en bekant, då jag i många övningar får grym kontakt med baksida och inte i framsida. Att trötta ut baksida först kanske leder till att jag känner mer i framsida? Vet ej om jag tror på tesen men värt att prova :)

Efter träningen blir det en lugn och skön grillkväll här hemma :)

Ha en härlig söndag!

Jumpsquats

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!