fredag 11 maj 2012

Piggare!

God Morgon säger jag! Kanske har varit brist på sömn de senaste dagarna som gjort mig så seg och trött igår. Även idag ställde jag ingen klocka och tanken var att sova så länge det gick då jag skall jobba natten som kommer och jag sov ända till 11, så här sitter jag och precis ätit min frukost :) Och känner mig tusen gånger piggare än igår.

Piggnade trots allt till lite igår innan jag begav mig ut i ösregnet för att springa vårruset. Jag har gångavstånd till starten och bara på den korta vägen dit sipprade det vatten mellan tårna i skorna. Mötte upp några arbetskamrater innan starten gick. Var inte lätt att känna igen någon när alla, ca 9000, var klädda i regnkläder från topp till tå :) Under uppvärmningen lanade det på regnandet och efter starten och under hela loppet kommer det bara några få droppar. Jag hade klätt mig helt fel, kändes mycket kallare än det var så det vart lite för varmt för min del, men 5 km avklarades plaskandes i stora vattenpölar och min sluttid vart 28:48 minuter. Gick ganska trögt tyckte jag med alla blöta kläder på så jag var ganska nöjd med tiden ändå :)

Idag har jag inte så mycket planerat mer än ett dunderpass på gymmet. Rygg med fokus på djupet och bröst skall köras! För att sedan ikväll åka till jobbet och vara vaken hela natten lång...

Om mindre än tre veckor är jag och Rickard på plats på Mallorca och har en lugn och skön semester i solen, vad jag längtar dit!

Ha en superbra fredag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!