onsdag 10 april 2013

Dagens träningpass

Axlar och Mage kördes tungt och effektivt. På timmen hann jag köra:

4 set militärpress
4 set sittande sidolyft med hantlar
4 set arnoldpressar
4 set framåtlutande sidolyft med hantlar
4 set lyft framåt med viktskiva
4 set kryssdrag i cabelcross för baksida axlar

4 set crunches i cabelcross
4 set rotation för mage i cabelcross (som coach Madde visar som andra övning i denna träningsvideon)

Höll ett bättre tempo än vanligt, inte mer än en minuts vila mellan seten vilket resulterade i ett bra pump i axlarna och på det stora hela mycket bra pass :)

Imorgon efter nattjobb går jag på samma upplägg som idag lös på att mosa ryggen ordentligt. En muskelgrupp jag bara skall ha förbättrat till nästa tävling, så nu en tid framöver blir det dubbla pass per vecka för rygg! Dock kör jag bara ett pass med marklyft och det är just det passet jag kommer köra imorgon.

Nu blir det vila resten av kvällen innan det är dags att jobba hela natten lång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!