fredag 19 april 2013

Morgonintervaller

Har blivit lite morgoncardio denna veckan , mycket beroende på att jag varit ledig och haft Malte på besök. 2 morgonpromenader och idag startade jag dagen med ett intervallpass här hemma på cykeln. Kort och effektivtpass på bara 20 minuter, där jag kör 5 min uppvärmning och sedan öser på 10 st korta 30sekundernsintervaller med 30 sekunders lugn cykling imellan innan jag sedan varvar ner 5 minuter - Klart!

Nu väntar en helg med två jobbnätter så det var skönt att ha intervallpasset för veckan avklarat innan. 2 pass i gymmet och ett distanspass löpning återstår denna veckan. Gymmet körs i eftermiddag och på söndag och imorgon eftermiddag/kväll beroende på hur länge jag sover efter nattpasset planerar jag för löpning. Blir säkert senare på kvällen då jag gärna försöker hinna äta innan jag tar mig an lite längre löpning.

Så jobb och träning kommer min helg bestå av, hur ser din helg ut?


1 kommentar:

  1. Städdag i föreningen - också en form av träning! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!