onsdag 3 april 2013

Strukturerar om

Jag har som mål att varje vecka gå igenom hela kroppen, alltså köra alla muskelgrupper och vissa fokuserar jag lite extra på och kan då, om möjlighet och tid finns, köras 2 gånger i veckan.

Måndagar brukar innebära ben och bara ben, både fram- och baksida men kör lite mer framsida än baksida för att jag vill fokusera lite extra på framsida. Denna veckan kände jag mig inte nog pigg och motiverad att starta veckan med ben så denna veckan startade jag med ett "lättare" pass för ryggens bredd (lats) och mage. Benen kördes igenom ordentligt igår så dagens plan var att i vanlig ordning köra rygg (onsdagar brukar bli ryggens/marklyftens dag) men gårdagens benpass känns nästan lika mycket i ryggen som i benen idag så blir det inte aktuellt att köra marklyft eller andra ryggövningar för de delen heller idag, så jag får helt enkelt strukturera om :)

Så idag får jag istället köra bröst och armar, bänkpressens dag brukar annars ligga på fredagar men denna vecka får fredagen innebära rygg för hela slanten istället :) Axlar och mage sparar jag till helgens teamträff :)

Och så har jag fått med alla muskelgrupper denna veckan och tillochmed extra pass för lats!

Så idag får jag istället köra en av mina favoritövningar som just är bänkpress, en mycket större favorit än marklyft även om den övningen klättrat på listan över favoritövningar nu när styrkan är tillbaka :) Ett tungt upplägg för bänkpress har jag tänkt mig idag med få reps och desto fler set innan jag går över på upplägget 4 x 8 på resterande bröstövningar innan jag avslutat passet med några övningar för biceps och triceps.

Dagens träningsplan är spikad, bara att tuta och köra :)

Vad har ni planerat för träning idag?

En bild från ett pass med syrran tidigare iår.

2 kommentarer:

  1. Träning?
    En påse chips, soffan och lite slutspelshockey känns som en mycket bättre idé! ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!