fredag 5 april 2013

Över två veckor sedan

Jag löpte distans.

Förra Norgeveckan (2 veckor sedan) bjöd på korta intensiva löpintervaller och förra veckan var ingen bra träningsvecka alls men idag så begav jag mig ut en stund efter frukost på en milrunda och oj vad det kändes trögt och även sluttiden visade att jag inte sprungit på ett tag. Slog rekord förra milrundan som var den 17 mars, idag nästan hela 5 min långsammare. Måste och vill verkligen hålla i löpningen, får inte ha för långa uppehåll då blir det så jobbigt att "börja om från början".

En positiv sak är att jag fått ett bättre pannben, jag ger inte upp lika lätt som förr. Har jag bestämt mig så ska jag bara runt, märkte ganska snabbt idag att det inte skulle bli den lättaste milen men jag gav inte upp, kämpade på och tog mig runt :)

Nu gott mellanmål efter rundan, kesella med lättostkaka och mandlar. Hur gott som helst!

Ha en fin fredag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!