torsdag 4 april 2013

Löpning blir vila

Hade tänkt mig ett distanslöppass nu efter frukosten idag, innan jag skall iväg med bilen (någon som tydligen vill vara anonym hade ju kört in i min parkerade bil under påskhelgen utan att lämna något meddelande efter sig eller höra av sig!) Så innan jobbet som väntar vid 14 skall jag iväg till verkstaden för att få detta uppkollat och längre fram förhoppningsvis fixat.

Men tillbaka till det planerade löppasset jag hade planerat för idag efter frukost och innan verkstad, ännu en plan som planeras om denna veckan. Hade tänkt mig milen men med mina träningsvärksömmande ben, öm rygg och otrolig träningsvärk i bröst och axlar så känner jag mig mest som en stel och öm pinne just denna morgon. Så något löppass blir det inte utan jag låter kroppen vila och istället planerar löppasset till imorgon förmiddag. Dubbelpass imorgon, löpning på förmiddagen och ryggpass på eftermiddagen. Bra uppladdning för en träningshelg tillsammans med teamet? Kanske inte men så får det bli :) Löpning idag skulle bara inte bli bra och heller inte rolig känner jag.

Så istället får jag några lugna timmar här hemma denna förmiddag, fixa i lugn och ro med matlådor, skriva packlista för helgen och nästkommande Norgevecka och lite bokföring.

Sen är det dags för att åka iväg med min tillbucklade pärla till bildoktorn och efter det jobba hela eftermiddagen och kvällen lång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!