lördag 19 november 2011

Dietvecka 16

16 veckor deffade
2 veckor kvar till tävlingen. Inte nästa lördag men lördagen efter det är det dags! Oj vad få dagar det är kvar!

Denna veckan visade vågen -1,4 kg och totalt sedan dietstart har jag nu gått ner över 8 kg. Känner mig liten nu, för liten för min egen smak men som sagt är det en tävlingsdiet och då blir det extremt i jämförelse med en vanlig viktnedgång. Så som tur är så är det inte länge kvar till jag får lägga på mig lite igen :) Men jag mår fortfarande bra, bättre än vad jag trott att jag skulle göra när jag började deffa och jag har snart nått fram till min tävlingsform. Skall bli så otroligt spännande att tävla, en helt ny upplevelse, vet ju fortfarande inte om det är något jag kommer tycka är kul men det får jag snart veta :P Men själva tävlingen varar bara en dag så jag skulle säga att själva tävlingen och resan är vägen dit och snart har jag avklarat av vägen dit och jag måste säga att jag är nöjd med hur jag klarat vägen dit.

Denna veckan har känts bra, mått bra och varit pigg. Har varit jobbigt med att bli sugen på massa mat, har tidigare klarat av det bra att se andra äta sådant jag själv inte äter för tillfället men nu börjar det bli riktigt jobbigt. Inte alls kul att handla och se allt i hyllorna som typ ropar på en känns det som. Vågar inte nu köpa hem saker att ha efter tävlingen, får jag någon tanke på något gott är det väldigt svårt att få bort den tanken. Idag har det varit jobbigast med suget, även om idag är den dagen jag får äta några knäckebröd och potatis och lite godare/lyxigare mat, bara få smaka lite och inte mer har varit svårt idag men det lugnade ner sig efter en promenad till stan för att sola lite så nu känns det bättre så jag ska nog överleva denna dagen med :)

Nu är det två veckor kvar vilket innebär tömning och laddning, har nu schema på exakt hur de sista två veckorna ser ut gällande träning och kost, till veckan ser träningen lite annorlunda ut men det mesta är som vanligt med de 4 sista riktiga styrkepassen. Sista veckan är det bara 2 lättare helkroppspass i gymmet. För första gången under dieten skall jag nu till veckan några dagar till gymmet innan frukost för att besöka min kära crosstrainer och köra morgoncardio på den. Blir lite ovant då jag endast har gjort min morgoncardio utomhus hittils. Men kul med variation :)

Bara att köra helt enkelt, bara 14 dagar kvar!

Bjuder på några träningsbilder från igår i min snygga outfit från Dcore!




Om en stund kommer Malte och gör mig sällskap resten av dagen :)

2 kommentarer:

  1. Grymt jobbat :)
    Å Du har sååå grymma axlar :D

    SvaraRadera
  2. Snygging där ! Shit vad duktig du är Matilda blir så imponerad. Synd att jag inte kommer vara där och se dig tävla. Önskar dig all lycka, du är i din bästa form så det behöver du inte vara orolig för ;). kramisen !

    SvaraRadera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!