söndag 27 november 2011

Dietvecka 17

17 veckor deffade
1 VECKA KVAR!

-0,8kg denna veckan.

*Maten har smakat extra salt och jag har reglerat mitt intag av vatten och det har fungerat jättebra och jag är nöjd med vad vågen visade trots att formen känns lite svullen nu när jag saltat extra och då samlat på mig mer vätska.

* Denna veckan har jag verkligen prioriterat sömnen, 8-9 timmar per natt ungefär. Har varit jobbiga kvällar med sug efter mat så då har jag hoppat i säng tidigare för att slippa ha en massa tankar på mat :P

*Passen i gymmet har viktmässigt varit de lättaste på hur länge som helst, men varit väldigt roliga denna veckan med bra kontakt. Till och med 20 minuter på trappmaskinen har varit lite roligt, tror det beror på att tiden känts så kort. Morgoncardion däremot har varit mindre roliga denna veckan, noll energi i början av veckan men fredagens och dagens morgonjogg gick bättre än förväntat :)

* Maten har varit god, trots att det smakat lite väl mycket salt ibland men jag gillar salt och då framförallt örtsalt som jag använt mig mest av för att salta maten extra.

Kan ha detta på princip all mat!
* Planerat för kommande vecka och gjort allt klart som jag i nuläget kan ha gjort klart. Bland annat är finalbikinin färdig :)


* Så sammanfattningsvis har jag haft en bra dietvecka :) Trött och sliten men det går bra, att veta att det är slutet nu gör att jag får extra energi :)

* Och imorgon går jag in på SISTA dietveckan. Fortsätta salta i början av veckan och dricka mer vatten för att sedan i slutet av veckan tömma kroppen på vätska och på lördag står jag på scenen :) En kort sista dietvecka. På träningsfronten blir det lugnt om jag jämför med föregående veckor så det finns mycket tid för att fixa det sista :) Och på söndag är dieten och tävlingen över och jag kommer starta söndagen och första dagen efter dieten med HOTELLFRUKOST, som jag ser fram emot denna och på kvällen har jag beställt tacokväll hemma hos syrran :) Men mest så ser jag ju fram emot TÄVLINGEN, skall bli så spännande. nervöst och förhoppningsvis väldigt ROLIGT :) I veckan kommer jag även lägga prio på att poseringsträna och gå runt här hemma i klackarna så jag vänjer mig ordentligt innan lördagen :)

Just nu luktar det ugnspannkaka här hemma, som en snäll flickvän har jag gjort en till Rickard :) Luktar hur gott som helst! Saknar matlagning litegrann faktiskt, framförallt är jag så sugen på att baka en massa och då framförallt Julgott. När dieten är över blir det en massa bakande här hemma :)

Jag ser fram emot den sista dietveckan och finalen på den. Tänk att jag har dietat sedan första augusti! Vad fort tiden har gått!

Ha en bra dag!

Kram*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!