tisdag 22 november 2011

Kontakt

Träningen denna veckan har startat bra, såhär sista veckan men "vanlig" träning ser ut så att jag kör 4 styrkepass med ökat antalet reps, 12-15 reps per övning som jag skrev i förra inlägget. Har orkat hålla bra vikter för att vara såhär i slutet av dieten och framförallt känt kontakt vilket är viktigast och tyckt det varit roligt :) Riktigt sved i bröstmuskulaturen idag :P

Mindre vikt + fler reps = bättre kontakt!

Samtidigt som jag längtar efter att få ösa på med vikter men det får vänta till efter tävling och efter vilan som jag planerat in efter träningen. Men sen så blir det att lägga på mer vikt på övningarna igen :)

Att "bara" köra 20 minuters cardio efter styrkepassen känns som ingenting, har ju länge kört 45 minuter efter styrkepassen på crosstrainern och förra veckan körde jag 30 minuter på crosstrainern och denna veckan "bara" 20 minuter på trappmaskin! Så 20 minuter går väldigt fort tycker jag!

När jag inte tränar nu under veckan tar jag det mest bara lugnt här hemma, försöker inte stressa och försöker äta på samma tider varje dag. Allt kretsar kring diet och den kommande tävlingen om 11 dagar nu, men så får det vara och jag har inget emot det heller :P 

Nu blir det lite poseringsträning innan jag skall fortsätta att blinga till min bikini.

Igår var sista anmälningsdagen till tävlingen så nu vet jag vilka jag skall tävla med på Luciapokalen, 19 st är vi i min längdklass. Kolla in anmälningslisorna här!

Ha en bra kväll!

Kram*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!