fredag 18 november 2011

Kaviar och Knäckebröd

Under hela dietens morgoncardio när jag går eller springer så har jag varje gång haft p3´s morgonpass i öronen, tycker det är roligt att höra deras diskussioner och de har intressanta personer där som de intervjuar och emellanåt kommer det någon bra låt också :)

Idag hade de långa utlägg om KAVIAR och KNÄCKEBRÖD, hur de äter sina smörgåsar och vad de har till sin kaviarsmacka tillsammans med Håkan Juholt som var deras gäst. De pratade om annat som också var intressant men återkommande var detta bröd med kaviar, tillochmed att man hörde när de åt på knäckemackan. Det var lite jobbigt för mig då kaviarsknäckemacka är något jag verkligen har saknat och varit såå sugen på de senaste veckorna.

Jag är så sugen på knäckebröd med mycket smör på och en remsa kaviar på, gärna ägg också :) Skall även prova efter dieten knäckebröd med ost och kaviar på som morgonpasset fick Håkan Juholt att prova idag. Låter gott faktiskt :) Så idag var de lite plågsamma med sitt kaviarssnack med samtidigt fick de mig på andra tankar än just själva löpningen som jag var i full gång med så samtidigt som det var lite plågsamt var det positivt genom att löpningen gick bra :)

Men nu är det bara 15 dagar kvar till jag får min knäckemacka med smör och kaviar på :)

En annan grej jag upptäckte under min morgonrunda var att det redan satts upp adventsljusstakar och stjärnor och andra ljusslingor i några fönster. Hallå! Första advent är inte denna helgen utan nästa! Förbjudet enligt mig att adventspynta innan första advent. Ljusslingor kan vara okej men inte adventsljusstakar och stjärnor, det är tillåtet att ta fram nästa fredag, den helgen första advent infaller!  Så nu fick jag detta sagt också :P

Annars är det ju Fredag idag :) Och alldeles strax efter någon kopp kaffe skall jag bege mig till gymmet för ett pass med axlar & vader och crosstrainer. Sedan skall jag åka hem och läsa mitt tömning och laddningsprogram som startar på måndag inför tävlingen :) Sedan får vi se vad denna fredag kommer bjuda på, tror det kommer bli en lugn och skön sådan.

Nej nu kaffe!

Ha en underbar Fredag!

Kram*

1 kommentar:

  1. Jaaaaa, kaviarmackor är galet gott!! Det mesta är galet gott faktiskt . Tänk vilken ökad meny på "lovlig" mat vi kommer få sen :)) längar!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!