torsdag 22 december 2011

Dan före dan före dopparedagen

God Morgon! Snart är det Jul :)

Idag bär det av ner till Göteborg!

Jag gillar julen, när jag var liten var julen och då framförallt julafton något jag verkligen såg fram emot. Nu har ju denna stora förväntan, väntan och pirrande magen lagt sig ganska mycket :P När jag var liten "kändes" det att det var julafton, nu för tiden vaknar man på julafton och vet att det är julafton men det känns inte som när man var liten :) Nu är julen mest en mysig tid på året, framförallt så gillar jag första advent då allt med julbelysning, adventsljusstakar och stjärnor får tas fram och senare även få ta fram tomtar och annat julpynt. Nu förknippar jag julen med att umgås med familj, god mat och bara ta det lugnt och njuta av god mat och godsaker. Sen är det alltid kul att ge bort och få julklappar. Ingen stress och det har jag aldrig förknippat julen med, jag har aldrig åkt runt en massa runt jul utan varit hemma och firat i liten skara hemma i lugn och ro.

Jag gillar att träna runt jul och nyår, på själva julafton har det de senaste åren blivit en långpromenad på förmiddagen innan det är dags för julmat, Kalle Anka och alla andra godsaker. Innan och efter julafton brukar jag köra träning som vanligt, ingen vila för att det är jul utan om jag vilar är det för andra anledningar eller bara att jag vill vila!

Idag blir troligtvis sista passet i gymmet för veckan innan mamma kommer och hämtar mig efter lunch. Har ännu inte denna veckan kört rygg, axlar och armar. Armar är något jag inte prioriterar så högt så idag har jag tänkt köra igenom rygg och axlar. Kanske blir ett pass imorgon om min träningsvärk lagt sig, annars vilar jag och kör gymmet på söndag eller måndag igen. Så helgen får istället bestå av promenader eller joggingrundor :)

Dagens pass har jag återigen tänkt köra färre övningar och fler set. De tre övningar jag tänkt köra fler set och variera seten på är:

Breda latsdrag
Sittande rodd
Sittande militärpress

Och sen även köra 3 set på följande övningar:

Hantellyft åt sidan
Raka puschdowns
Hög rodd

Sen får jag se om  klockan, lusten och energin räcker till någon mer övning :)

Nej nu mot gymmet i nya träningskläder som jag fick i min första julklapp av Rickards föräldrar igår :)

Ha en bra dag!

Kram *

Bild tagen förra året

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!