fredag 9 december 2011

Snart en vecka sedan

För en vecka var satt jag i bilen ner till Göteborg och drack mitt sista vatten inför tävlingen och här sitter jag nu en vecka senare och har tävlingshelgen i backspegeln och något jag tänker tillbaka på med ett leende på läpparna. Kändes lite lustigt att allt var över så fort bara. Dieta i 4 månader för att stå på scen i en kvart kanske och ja det var värt det! Som många kanske har svårt att tänka sig att så mycket slit och uppoffringar är värt för att stå på scen en kort kort stund.  Men jag ser det som att hela dieten är själva grejen och tävlingen är gräddet på moset. Jag har aldrig utmanat mig i något liknande och heller aldrig utmanat mig så stort förut i mitt liv och att nu stå här och ha klarat det ger en sån oövervinnerlig känsla. Känns nästan som jag inte är den samma som jag var innan jag började dieta, jag är ju den samma men jag känner mig tryggare och säkrare på mig själv och har blivit en stor erfarenhet rikare. Jag har klarat av min utmaning att dieta, komma i tävlingsform och ställa mig på en Body Fitness scen och det känns helt otroligt bra att jag klarat det :)

Min coach Madde skrev häromdagen ett jättebra inlägg om Varför vill man tävla i bodyfitness? Klicka HÄR och läs det inlägget :)

Denna veckan har varit vilo- och återhämtningsvecka, har varit skönt men samtidigt har jag varit jättesugen på att träna men jag har lagt band på mig själv och inte åkt till gymmet. Igår vart det en morgonpromenad och idag hade jag tänkt att åka iväg på ett lunchpass på friskis och i helgen kanske det blir någon promenad om vädret är bra. Gymmet får vänta till på måndag, och då blir det åka av :)

Förutom ett lunchpass så blir det en lugn och skön fredag :)

Ha en härlig fredag!

Kram*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!