söndag 18 december 2011

Efter 2 veckor

Igår var det på pricken två veckor sedan tävlingen, två veckor av fritt ätande och mindre träning :)

Gjorde en liten formcheck igår för att se vad som hänt sedan tävlingen, även om jag vet med mig att det nog troligtvis är lite missvisande då jag känner mig mycket vätskig. Men vågen visade 61,6kg, så det är cirka 4-5 kg upp på dessa två veckor. Innan jag startade min diet i augusti vägde jag 67kg och har tänkt försöka stanna och hålla min form runt 64kg nu när min uppbyggnadsperiod startar den 2 januari. Jag har inte känt några problem med att veta att tävlingsformen skulle försvinna snabbt och det har varit jätteskönt att bara kunnat slappna av vad gäller mat och träning dessa veckor, formen jag hade för två veckor sedan går inte att hålla i längden. Att känna sig "vätskig" är inte så roligt men det är något som försvinner sen när vikten balanserar sig tror jag. Mycket som händer i kroppen under diet så kroppen suger åt sig allt efteråt och i slutet av dieten är vätskebalansen i kroppen lite rubbad efter att ha ätit mycket salt och mindre vatten till att sluta med salt och dricka massa vatten till att sluta dricka vatten helt och trycka in massa kolhydrater i kroppen. Så jag tror min kropp fortfarande är lite förvirrad :)

Men jag är nöjd med min form i dagsläget, tycker det är skönt att inte vara på diet längre och njuter av mat och tränar när jag vill och tänker fortsätta med det i två veckor till innan jag startar min uppbyggnadsperiod "på riktigt" och då kommer jag givetvis fortsätta njuta av mat och träna för jag vill och tycker det är kul men då gå mer efter ett kost- och träningsprogram och försöka hålla mig till att äta godsaker på lördagar. Men kommer göra kostprogram med god och nyttig mat som skall bygga upp mina muskler :)

Detta har jag tränat efter tävlingen:

2 roliga jympapass
3 morgonpromenader
4 styrkepass i gymmet (totalt gått igenom kroppen 1 gång)

Kommer även bli endel jul och nyårsträning kommande veckor :)



2 veckor sedan

1 kommentar:

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!