torsdag 29 december 2011

Olust

Hade tänkt mig en cardiovecka denna veckan, men efter milen i tisdags har musten gått ur mig. Igår blev det ingen träning alls och tänkte igår att jag idag skulle köra morgoncardio, promenad eller jogging, men när jag vaknade och hörde att det blåste och regnet smattrade mot rutan vart jag ortroligt osugen på att gå ut. Blev en extra timmes sömn istället :) Känner ingen lust till träning just nu, vill vila och det känns som kroppen vill vila och då passar jag på att vila. Så denna veckan får bli en känna-efter-vecka istället. Kanske redan i eftermiddag är jag sugen att träna?

På måndag drar jag igång med min uppbyggnadsperiod :) Struktur och rutiner igen, passar mig utmärkt. Att som nu träna när jag vill och vad jag vill kan jag bli förvirrad och få en olust till allt istället.

Tänkte i något kommande inlägg berätta lite om min uppbyggnadsstart på måndag. Men nu blir det mer morgonkaffe och börja baka, inget sött utan skall baka grovt matbröd som jag kan ha till mina mellanmål framöver. Recept kommer från denna boken som jag fick i julklapp..

Dinkelbullar
och
Rågrussinbullar
ska bakas :)

Mycket gott i denna fina bok, särskillt matbrödsavsnitten tilltalar mig. Perfekt att ha matbullar i frysen och tina innan de skall ätas och mycket godare med hembakat bröd i stället för köpbröd, förhoppningsvis i alla fall :P

Ha en bra dag!

Kram*


1 kommentar:

  1. Oj vad gott med mellanmålsbröd!:)
    Hon matdama där gör superdelikataTV- matprogram. Allt av interiör och hennes kläder är färg och formmässigt genomtänkt och delikat och hon strålar so solen:)

    Ha en toppendag idag och njuta av träningsledigheten och friheten:)
    Kram:)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!