fredag 16 mars 2012

Formen

15 veckor har gått sedan jag debuterade på body fitness scenen, måste vara ärlig och säga att det känns mycket längre än så. 11 veckor uppbyggnad avklarade och cirka 17 veckor kvar innan nästa diet startas upp igen. Jag ser fram emot en diet till och längtar dit samtidigt som jag inte gör det. Tycker det är jätteskönt att inte gå på diet nu, ingen superkoll på maten som på diet utan går på ögonmåttet vad gäller mängden mat och jag har energi att träna tungt och fokus är på styrketräningen. All cardio som under diet finns inte i mitt liv nu vilken jag tycker är skönt. Har ju lagt in lite mer löpning/jogging de senaste två veckorna och kommer fortsätta med detta under min uppbyggnad, cirka 1-2 pass per vecka inte för långa pass men så länge jag tycker det är kul/skönt att springa tänker jag göra det. Kan vara skönt att starta nästa diet med en någorlunda kondition också :)

Men hur är det med formen nu?

Jag ligger lite över den vikt jag tänkt ligga på under uppbyggnad. Tänkte stanna runt 64 kg, väger nu cirka 65 kg men är då samtidigt mitt uppe i en period när jag käkar kreatin vilket ofta gör att jag går upp lite, då kreatin kan vara vätskesamlande. Så nu ligger jag cirka 2 kg under startvikten jag hade innan jag startade förra dieten.

Tog en liten formcheck i morse med vikt och mått och måtten är jag mer nöjd med än vikten. Måtten har mest ökat sedan dietavslut runt mage och lår och minst kring armar och rygg. Har ökat 2 cm runt armarna men ligger fortfarande 2 cm i från diatstarten vilket jag är nöjd med :)

Tycker jag ser och känner att min muskelmassa har ökat, vilket också gör att vikten ökar om det jag känner och ser stämmer :) Svårt att veta och se om muskelmassan ökat men jag har ökat styrkemässigt i många övningar vilket kan tyda på att jag ökat i muskelmassa men det riktiga svaret kommer jag ju få under nästa diet då jag kan se mer :) En anledning till att jag längtar till nästa diet för att se om jobbet jag gör nu har gett resultat. 17 veckor kvar av uppbyggnad så jag har fortfarande tid att köra på för att utveckla och förbättra :) Där jag känner mest att volymen muskelmässigt ökat är bröstmuskulaturen, baksida lår och rumpa. Mer volym på mage och rygg tycker jag mig också känna. Ben, framförallt framsida lår, som är min prio etta tycker jag inte har förbättrats så mycket jag hoppats på men det är bara att kämpa vidare :) Armar som jag inte kör alls verkar ju varken bli mindre eller större :)

Jag är nöjd med min form nu och tänker fortsätta i samma spår som jag gör nu.

6 styrkepass per vecka
1-2 cardiopass per vecka
6-7 mål mat om dagen med en kcalnivå på cirka 2200-2400.


Fram till i mitten av juli då jag startar upp min nästa diet inför tävlingar i december. Det är min plan! Bara att tuta och köra :)

Bjuder på lite bilder att jämföra med.

Idag 2012-03-16
Innan deff  juli 2011


På luciapokalen 2011

2 kommentarer:

  1. o jädrans :) kul att kunna jämföra så :)

    jag har kört snart 2 månader på gymmet, med stort fokus just nu på kondition... men har inte märkt nått särskilt i måtten, men har gått upp 3 kg :( vilket inte är så motiverande?? fasen...

    well well... jag kämpar på & försöker hålla mig motiverad... följer ju dig här å de är en stor källa :) hehe...

    kram kram

    SvaraRadera
  2. ja å va snällt :) ja det är väl magen & rumpan / låren som är mina största problem..
    har väldigt slapp hud eftersom jag gått ner mkt i vikt så, vill främst få mig tight :)

    några bra ideér??

    SvaraRadera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!