torsdag 15 mars 2012

Naturliga fartlekar

Torsdag = ledig dag för mig :) Jag tänker många gånger att det vore skönt att ha ett jobb med kontorsarbetstider, måndag till fredag dagtid. Men samtidigt är det en tjusning med att jobba som jag gör nu, både dagtid, kvällstid och nattetid både vardagar och helger. Men inte lika lätt med rutiner när arbetstiden är så oregelbunden men som idag helt fantastiskt skönt att vara ledig en vardag. Blir automatiskt en dag för sig själv då alla andra jobbar och det tycker jag är väldigt skönt. Så det är både positivt och negativt med oregelbunda arbetstider som men så mycket annat!

Denna lediga dag startade jag med naturliga fartlekar, var seg i benen så det var inte så kul som jag hade hoppats på. Joggade igång mig i cirka 5 minuter sedan varvade jag lite snabbare löpning med sakta jogging olika sträckor runt rundan. Tog olika riktmärken att springa till, endel blev längre och andra kortare. Avslutade rundan med en lugn jogging i 8 minuter. Totalt 28:50 minuter och 4,5 km.

Sen satt det fint med chokladgröt när rundan och stretchingen var över och nu väntar en skön och ledig dag :)


1 kommentar:

  1. Härligt att du varierar med lite tempopass ibland! Fartlek är så roligt, och effektivt!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!