måndag 26 mars 2012

Intervaller

En stund efter frukosten begav jag mig ut på en runda där jag varierade löpning med powerwalk (PW) :) Blev en runda på 7km på tiden 49 minuter. PW en kilometer och löpning en kilometer och så varvade jag hela rundan. Blev 4 st kilometrar PW där jag höll tempot runt 8:10 minuter per kilometer. Totalt blev det 3 st kilometerar löpning. 1:a slutade på tiden 5:12 minuter och underlaget var helt plant hela vägen i princip, 2:a kilometern slutade på tiden 5:36 där de första 600 meterna var rejält backiga och de sista 400 meterna var nerförsbacke. Sista kilometern slutade på tiden 4:55 och var plan de första 700 meterna och slutade med en uppförsbacke.

Avslutade rundan med en ordentlig stretching.

Upplägget var roligt, jobbigt och för mig utmanande. Kul att variera löpträningen lite. Får se vad det blir nästa gång :)

Snart kommer inlägget om utvärderingen av min träning hittills iår :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!