måndag 26 november 2012

Ännu en tävling detta året!

Nu planeras det in grejer efter tävlingen kan jag lova, bokat dag för pepparkaks- och lussebak med mamma, julfika med vänner planeras innan julen är här och faktiskt ytterligare en tävling!

Karlstadsatletklubb där jag tränar anordnar ett klubbmästerskap varje år där många som redan tävlar ställer upp men också när alla medlemmar får möjlighet att prova på att tävla i styrkelyft eller tyngdlyftning. Så igår anmälde jag mig! Så helgen efter Luciapokalen blir det tävlingsdags igen, skall bli riktigt roligt att prova.

Den bästa förberedelsen har jag ju inte i ryggen direkt med 21 veckors dietande inför Luciapokalen men jag kommer ställa upp ändå för att prova och förhoppningsvis ha en rolig dag, inga speciella vikter efterjagas direkt :) När det gäller just styrkelyft tävlar man i 3 grenar, knäböj, bänkpress och marklyft. Har ju inte lassat på så mycket vikt i just dessa övningarna på ett tag och styrkan kommer säkerligen inte vara där till max när det är dags för tävling heller. Planen blir att lägga in ett par pass efter luciapokalen där jag provar på de 3 övningarna för att få en ett hum om vart styrkan ligger någonstans, sen får jag ladda hela veckan med bra mat så skall jag nog ta något i bänkpressen, knäböjen och marklyften i alla fall :)

Annars känns denna dagen helt okej, lite trött och seg såhär efter lunch när all träning avklarades under förmiddagen. Ett cykelpass i morse med ett pass i gymmet efter frukost där jag körde ett pass för axlar och mage. Passet såg ut såhär:

Sittande hantelpress 3 x 12
Stående militärpress 3 x 15
Sittande hantellyft åt sidan 3 x 12
Liggande kryssdrag i cabelcross (baksida axlar) 3 x 15
Fjärilen 4 x 15

Crunches i cabelcross 4 x 20
Crunches i maskin 4 x 20

Under eftermiddagen väntar lite poseringsträning här hemma och lite senare skall vi på 90-årsfirande!

12 dagar kvar till tävling idag!

Vi fick fina presenter igår också, en av dem fick jag användning av på en gång medan den andra får ligga gömd i någon låda en stund till....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!