måndag 12 november 2012

Mysig helg och höjardag

Lördagarna nu för tiden innebär att jag höjer kaloriintaget och äter mer kolhydrater. Och nu när kolhydratsnivån övriga dagar inte är så speciellt högt är det helt underbart att äta kolhydrater och då till och med i form av råris :)

Så här såg kosten ut i lördags, startade dagen med en stooor gröttallrik som jag inte fick med på bild.

Underbart gott efter jag vaknat upp efter nattjobb

Lunch: Råris med kyckling och kalkonbacon med sallad

Kesella med banan och lite lågkalorisylt

Middag: Potatis med älgfärsbullar och salad

Kvällsmål: Hallonkesella med uppvispad äggvita med sötningmedel och kakao
Annars under helgen har jag varit hemma hos mamma dit också syrran är på besök från Göteborg :) Längesedan vi tre hade tid ihop så det var mysigt att få umgås tillsammans.

På lördagskvällen spelade vi spel och åt middag.

På söndagsmorgonen begav jag mig ut för en joggingrunda längst grusvägarna.





Syrran som skall sminka mig till Luciapokalen tränade 2 olika sminkningar på mig under söndagen :) Känns bra och roligt att syrran skall hjälpa mig med detta tidigt på morgonen innan det är tävlingsdags 8:e december.




 Och sedan hann vi mysa runt på en regnig och geggig julmarknad på Mårbacka :) Lite julkänsla infann sig ändå.


Själklart hade jag med egen fika, kesella med funlight :)


En jättemysig helg helt enkelt och den medgav en längtan till jul :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!