måndag 5 november 2012

Dietvecka 16 och de sista uppläggen!

Förutom miniträffen i Örebro i lördags har vi här hemma varit i full gång med att greja med vår lägenhet då vi snart kommer sälja den, så det är lite att fixa med så att säga :) Så ingen uppdatering igår om hur dietvecka 16 varit, så den kommer nu istället :)

Som vanligt är jag och min kropp inte överens, efter både nergång och uppgång på vågen under veckans gång slutade veckans vägning på -0,3kg. Lite för lite nu när det är så kort tid kvar och jag har endel kvar att tappa till tävlingsdags. Men jag kör och gör mitt bästa och allt känns fortfarande bra. Börjar kännas i kroppen att jag varit under diet i 16 veckor nu, lite trött och sliten men samtidigt så är det nu på slutet som det är som roligast. Jag tror och hoppas att kroppen nu lägger ner sin motstridighet och tappar det sista nu de kommande veckorna för fasen vad tävlingssugen jag är :)

De nya uppläggen är uppstartade igår, de sista inför tävlingen! Bara 4 veckor kvar nu till det är dags för tömning- och laddningsvecka. Alltså 5 veckor kvar till scenen!

Så de fyra sista vackorna kommer bestå av lite mindre mat, som vanligt dras maten ner litegranna.
Fortfarande en massa intervaller, lite förändrande tisdmässigt men fortfarande korta intensiva intervaller både på morgonen och efter varje styrkepass. Morgonintervallpassen varvas med distanslöpning som under föregående upplägg. I gymmet förändras det genom att nu gå i från att köra få repetitioner och fler set till fler repetitioner och lite färre set. Skall bli roligt att köra högreps men vad det kommer kännas. Kroppen kommer chockas då den de senaste veckorna är van att köra 5 reps till att nu starta göra 12-15 reps!

Mina fria lördagar är nu borta och jag kommer nu istället ha lördagarna lite mer kontrollerade fram till tävling. Det kommer fyllas på med extra kolhydrater och mer mat på lördagarna framöver men inte mer än så.


Lite bilder att jämföra med, bilder tagna i lördags och de andra bilderna är från dietvecka 16 förra året.

2011


2011
2011






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!