onsdag 7 november 2012

Mycket tankar nu…



 Och då handlar tankarna mycket om eller nästan bara på om jag kommer hinna komma i tävlingsform om 31 dagar då det är dags för tävling. Börjar tröttna starkt på att gå runt att tänka på detta om inte är det väldigt onödigt att jag stressar mig själv över det.

Jag har endel kilon kvar till tävling för att nå en tävlingsform jag är nöjd med, det handlar om dryga 3 kg vilket inte är helt omöjligt men ändå blir tiden knapp när det endast handlar om 31 dagar, eller 24 dagar som det är kvar till tömningsveckan startar.

Ge upp eller fortsätta och försöka lägga i en ännu högre växel än jag redan har gjort? Vill jag tävla utan att nå tävlingsform? Svaret är att jag hemskt mycket vill tävla men jag vill ju vara i en bättre form än förra året. Jag tänker inte ge upp nu utan köra så det ryker tiden som är kvar så får vi se vart det bär och hur jag känner då inför att tävla i den formen jag är i då om några veckor.

Så istället för att tänka en massa som inte direkt är positivt för varken självkänslan eller det allmänna måendet, så skall jag försöka vända detta tänkande till något positivt och se det som en ordentlig utmaning istället. Och antar jag utmaningen? Älskar jag utmaningar? Klart jag gör det och skall verkligen kämpa nu in i det sista så får ni förhoppningsvis se mig på scen  den 8:e december.

Dieten har sedan jag startade för snart hela 17 veckor sedan känts bra hela vägen, visst har det i mellanåt gått lite upp och ner men i det stora hela rullat på bra. Det är nu på slutet som kroppen inte alls velat vara men vid ungefär samma vikt förra året hade jag också en ordentlig platå så jag hoppas kroppen som förra året tappar snabbare i vikt. Skillnaden från förra året är att jag då hade 18 veckors dietande och nu i år har jag 21 veckor, 20 om jag räknar bort sista tömningsveckan. Så vecka 17 förra året var just veckan innan tömningsvecka så jag är väldigt glad över dessa extra veckor jag har detta året. Så hur jag vrider och vänder så är tiden ena stunden väldigt knapp och ibland känns det som en tid jag rimligtvis kan hinna på...

Mycket kan hända på dessa återstående veckor, så nu slutar jag tänka så mycket och bara kör och på en ännu högre växel än innan! 

Och plan B blir att tävla ändå utan att nå just den formen jag vill och köra ytterligare tävlingar i vår där jag når den tävlingsformen jag vill, men det får vi se hur det blir med det....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!