måndag 3 september 2012

Återigen i Göteborg

Nu är jag återigen på plats i Göteborg, boende hos min syster och på dagarna sitter jag och skriver och lyssnar på massa intressant om kost, del två i kostrågivarutbildningen. På fredag är det tenta och jag blir då förhoppningsvis färdig kostrådgivare :) Har lärt mig ortroligt mycket hittils och jag har mycket kvar att lära, även efter utbildningen.

Och nu har jag äntligen fått tillgång till internet på en dator :) Kan ju blogga från mobilen men det tycker jag är lite jobbigt att skriva längre stycken. Jag gillar inte touchskivandet på mobilen och kan ibland tycka det är jobbigt att skiva sms :) Samtidigt vill jag ju blogga för er skull och för min egen då det är roligt :) Men nu så kan jag dela min uppkoppling via mobilen vilket underlättar.

Idag har min träning bestått i en morgonpromenad på 75 minuter, 8,3km, och direkt efter att utbildningsdagen var över drog jag av ett ben- och magpass på gymmet där utbildningen hålls. Styrkepasset såg ut såhär och tog min ganska exakt 75 minuter:

Knäböj 4 x 8
Enbensknäböj 4 x 8/ben
Jumsquats med stepbräda 3 x max
Benspark i droppset 3 x 6,6,6

Sittande lårcurl 4 x 8
Rakmark 3 x 10
Enbensbollinrullningar 3 x max/ben

Crunch i cabelcross 4 x 15
Woodshopper 3 x 15 /sid

Uppdatering om hur dieten går och gått förra dietveckan kommer upp på blogge inom kort!




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!