fredag 28 september 2012

Förändringar

Fredag idag och redan tänker jag, vart tog denna veckan vägen? Helt klart skönt med fredag efter en vecka med full rulle.

Jag har under denna veckan gjort mina sista arbetsdagar på avdelningen jag arbetat på det senaste året, det var med olika känslor jag gick från jobbets sista dag i onsdags. Verkligen jättetråkigt att behöva säga hejdå till alla goa arbetskamrater samtidigt som jag känner att gjort rätt val att sluta jobba på avdelningen. Kommer sakna gänget på avdelningen jättemycket! Fick en söt liten blomma  när jag slutade :)

Så nu väntar nya äventyr för mig på arbetsfronten, kommer börja arbeta i vårt grannland, troligtvis någon gång i de närmaste veckorna framöver. Och sedan komma igång med kostrådgivning. Skall bli så spännande båda sakerna och framförallt känns det så bra att jag vågat förändra min arbetssituation :)

Så igår gjorde jag en heldag på tåg till Norge för att fixa behövligt pappersfix, tåg dit på 2,5 timmar och någon timme i Norge för att fixa med papper och sedan lite väntan innan tåget gick hem igen. När jag väntade fann jag denna goda dryck som jag inte funnit i Sverige (i små flaskor alltså)

Gott!

När jag kom hem tog jag tag i dagens andra cardiopass, cykelintervaller ute i ösregn! Jag var verkligen genomblöt efter timmen ute i regnet men för en gång skull var det vindstilla så på det sättet fick jag till det bästa passet med de långa intervallerna på detta upplägget även om det regna rejält :)

Denna fredagen startade jag med 7 km löpning och resten av dagen blir det lite allmänt fixande av saker och ting här hemma! Så skönt att vara ledig :) Och då hinner jag ju blogga mer också :)

Ha en fin fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!