tisdag 11 september 2012

Dietvecka 8 och nya upplägg

Redan inne på 9:e dietveckan. Dessa veckor har gått i en rasande fart och särskilt de senaste tre veckorna när jag varit i Göteborg 2 veckor av 3 och 2 av 3 helger i Stockholm och i och med detta har kroppen inte riktigt hängt med i svängarna och avstannat i vikt endel, men förra veckan (dietvecka 8) ökade jag på dosen morgoncardio vilket gav en större viktnedgång än föregående 2 veckor innan det, men min exakta vikt har jag faktiskt inte så stor koll på då jag har fått vägt mig på olika vågar, vilket inte är så tillförlitligt då alla vågar väger olika. Men nu skall jag hålla mig hemma ett tag framöver, så kommer nog kroppen hänga med mer :)

Formen känns ändå helt okej, där jag har svårt att släppa är på mage och lår och det är min stora utmaning till denna tävling att bli hårdare på dessa områden. Över armar, bröst och rygg har jag lättare att tappa. Men jag är inte orolig att jag inte skall "hinna" för jag har allt ganska många veckor att kämpa på :)

Igår startade jag upp på ett nytt tränings- och kostupplägg. Lite neddragning på maten, men fortfarande äter jag ganska mycket vilket jag tycker är skönt och gott :) (ni kommer som vanligt få bilder på min dietmat i slutet av veckan) Dosen cardio har däremot ökat ordentligt. Morgoncardio måndag till fredag där nästan alla morgonpromenader är bort förutom en så 1 morgonpromenad, 2 pass på cykel och 2 löppass. På styrketräningsfronten har jag nu ett roligt upplägg med få övningar, få reps och flera set per övning. Så en tung styrkeperiod väntar :) Efter 3 av 5 styrkepass har jag korta intervaller på schemat på 20 minuter och utöver detta även 2 längre intervallpass på 1 timme i veckan. Och i allt detta har jag en vilodag och fridag kvar :) Så träningsdosen har ökat men det känns kanonbra, älskar att köra tungt med få reps i gymmet, och att trampa på cykeln på morgonen är också något jag verkligen börjat gilla. Morgonpromenaden jag har kvar ligger högt på listan, torsdagsmornarna blir nog favoritmorgonen på veckan! Med löprundorna behöver jag fortfarande ganska mycket övertalning för att gilla det, går fortfarande väldigt trögt att jogga på morgonen men det kanske lättar snart! De långa intervallpassen blir två roliga utmaningar under veckan, medans de korta intervallpassen säkert är över innan jag riktigt hunnit börja tänka :)

Så bara att köra på helt helt enkelt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!