måndag 17 september 2012

Dietvecka 9

Förra veckan började jag på de nya upplägget för fyra veckor framöver och de är nog de bästa uppläggen jag haft under diet! Styrketräningsupplägget med få övningar och fler set och ganska få reps också är en kombination jag verkligen gillar. Så jag hade det superroligt i gymmet förra veckan och kommer ha kommande veckor också :) Det korta intervallpasset efter några av styrkepassen är ett härligt och effektivt avslut på passen. Bara 20 minuter men känns mycket kortare, helt perfekt! De långa intervallpassen var inte så farliga som jag innan trott. Morgoncardion fungerar också bra, favoriterna är ju helt klart cykling eller promenad medans löprundorna på morgonen är riktigt kämpiga. Så värst på veckorna är dessa två morgonlöprundor, och det är ju överkommligt och jag hoppas och tror att det snart kommer lätta på löpsidan också.

Kostmässigt fungerar det också bra, supergod mat alltihop och tillräcklig mängd för att jag inte skall gå runt alldeles för hungrig. Lite matbilder kommer i ett annat inlägg.

Så jag stortrivs just nu på dieten och det bästa är att jag är pigg och har energi, särskilt på dagen. På kvällen är jag väl inte den piggaste men det är ganska skönt att slappa i soffan efter en dietdag när jag känner mig trött i kroppen.

Och kroppen har börjat samarbeta mer igen och på två veckor har jag nu tappat 1,1 kg vilket betyder att jag gått ner nästan 5 kg sedan dietstarten för 9 veckor sedan. Har nog uppskattningsvis cirka 6 kg kvar att tappa fram till tävling och det skall nog inte vara några problem att tappa. Hade ungefär vid samma tidpunkt föregående diet några sega veckor utan viktnedgång och efter dessa släppte det och sedan rullade det på i ett bra tempo fram till tävling, så jag hoppas på samma utveckling även denna dieten.

Den 1:a december är det dags för fösta tävlingen på Decembercupen och dit är det 11 veckor och sedan helgen efter det den 8:e december är det dags för Luciapokalen! Jag ser fram emot decembermånad kan jag lova,  men jag trivs bra på diet och själva dieten är ju en stor del av det roliga så jag ser tävlingarna som ett väldigt roligt slutmål på dieten. Och i år kommer jag vara mycket bättre formmässigt på tävlingarna, vilket gör det roliga ännu roligare :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!