onsdag 12 september 2012

Ett steg närmare målet!

Ja något jag inte har berättat här på bloggen, teamhelgen har tagit över helt här på bloggen :), är att jag ju förra veckan gick sista delen i utbildningen till kostrådgivare. Ännu en superrolig och intressant vecka där det ingick mycket teori men även endel praktiska övningar där vi fick resonera kring olika klientfall. Mycket roligt och givande. Utbildningen avslutades med en tenta! Länge sedan jag tentade och till just denna tentan hann jag inte plugga så mycket och planerande som vid föregående tentor på sjuksköterskeutbildningen, men eftersom ämnet kost och allt kring det är så intressant hade jag lärt mig mycket på att bara lyssna på föreläsningarna och lite hade jag också pluggat. Så jag klarade tentan och blev därmed diplomerad kostrådgivare! Är så nöjd att jag valde att gå denna utbildning som kan leda till att jag kan arbeta med något jag verkligen tror jag skulle stormtrivas med nämligen kostrådgivning.

Hela utbildningen avslutades med en inspirationsföreläsning med denna inspirerande person. Hon berättade hennes historia och guidade och peppade oss i vår egen satsning på att arbeta som kostrådgivare. Hur man kan lägga upp arbetet, komma igång och mycket mycket mera. Mycket inspirerande och givande föreläsning som ledde till att jag gick ifrån utbildningen helt lyrisk över att bara få börja arbeta med detta :) Även om det var tråkigt att utbildningen var slut, hade lätt velat ha 2 veckor till med det härliga gäng vi var.

Nu nästan en vecka efter examinationen har saker och ting fått sjukna in och jag skall här i dagarna sätta mig för min första planeringsdag för hur jag skall komma igång att arbeta som kostrådgivare, så ja jag kommer börja arbeta med detta framöver och jag ser verkligen fram emot det :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!