måndag 17 september 2012

Sen start...

... på dagen!

Helgens sovande har varit under all kritik, har jobbat två nätter och inte sovit tillräckligt efter någon av nätterna. Så 10 timmars sömn under hela helgen och då inte nattetid som är den bästa tiden på dygnet att sova. Men jag har haft en riktigt bra helg ändå :)

Att komma upp tidigt på morgonen är något jag verkligen gillar, få komma igång med dagen. Särskilt lediga dagar gillar jag att komma upp tidigt så jag får en hel ledig dag. Så i morse ställde jag klockan 07:00 men mitt undermedvetna ville nog att jag skulle sova längre så jag måste ha stängt av klockan i sömnen för vaknade istället klockan nio och kände mig utvilad. Så en senare start på dagen än normalt men det gör inte mycket, var nog när jag tänker efter bra att jag fick ta igen några förlorande sovtimmar sedan helgen. Så efter en timme ute på cykeln har jag precis fått frukosten i magen.




Förutom två bra jobbnätter i helgen har jag hunnit med mycket annat roligt, i lördags var det 85 årsfirande ute på restaurang tillsammans med delar ur Rickards släkt. Det bjöds på 3 rätters och väldigt god mat var det! Fick tyvärr ingen bild på förrätten...

Varmrätt: Hälleflundra

Efterrätt: Passionsfruktpannakotta med lakritsglass
Efter en trevlig middag hann jag svicha in hos en nära vän som hade inflyttningsfest där jag en kort stund hann träffa några vänner jag ej sett på länge, väldigt roligt :) Sen var det bara att ta bilen och åka till jobbet. Hade ju inte gjort något om jag varit ledig, men så är det :)

Igår vaknade jag upp också tidigt för att åka hem till Rickards föräldrar för lite födelsedagsfirande, när de åt tårta åt jag min lunch bestående av en god räk- och äggsallad. Tror de börjar vänja sig med mina matlådor nu :)



Sen igår kväll efter träning var jag trött så efter ha sett en film med Rickard somnade jag tidigt.

Och idag är jag pigg och full av energi, vadå dietar jag? I nästa inlägg kommer uppdatering om dietvecka 9 och hur dieten rullar på samt lite bilder på maten jag käkar nu, så håll utkik!

Ha en fin måndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!