onsdag 16 mars 2011

1 Min Idrottsbakgrund

Har rört på mig och utövat och provat många sporter sedan jag var liten, men det som speglar min barndom mest i idrottsväg är längdskidor och ridning. När jag och min syster var små var våran mamma gympaledare och när vi blev lite större var vi med på hennes gympapass också. Jag började med längdskidor tidigt och tävlade :) Ridskola börjades också tidigt och egen häst hade jag efter några år. Vid runt 12års ålder (alltid lika svårt att komma ihåg när) slutade jag med skidorna och hästarna tog över. När jag började gymnasiet sålde vi min häst och min systers häst hade vi kvar ett par år till. Ibörjan av gymnasiet hade jag min downperiod med träning och tränade bara när jag var hemma i Sunne på helgerna och på loven, då blev det mest olika pass och lite gymmande på ett träningsställe. Imitten av gymnaset började jag på ett träningsanläggning här i Karlstad och gick på olika pass och gymmade lite, kom ihåg att jag gick med en styrketräningsinstruktör en dag och fick ett schema, och i trean på gymnasiet tränade jag enheldel :) Pass och i gymmet! Hade en kompis då under trean som jag gick endel morgonpromenader med. Och så har det fortsatt efter studenten, men mer och mer har gymmet och styrketräningen tagit över och promenader och lite annan cardio. Kan nog säga att jag började köra ordentligt i gym sommaren efter studenten. Började dela upp muskelgrupper på olika dagar och sånt :)  

Flyttade hit till Karlstad ett och ett halvt år efter studenten och sedan dess gymmat och tränat på friskis och svettis. Ja det blir nog 5 års ordentlig styrketräning det. Konditionsträningen har nästan hela tiden följt men med lite olika mängd olika perioder. Promenader, cykling, spinning, gympa, m.m och nu på senare tid jogging. 

Så träning och aktivitet har alltid varit närvarande under min uppväxt och kommer vara framöver också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!