onsdag 16 mars 2011

Presentation


Nu när jag startat en ny blogg kanske jag ska ta och presentera mig lite :)  Jag heter Matilda och blev i januari i år färdig sjuksköterska efter 3 års studier. Så nu är jag ute i praktiken och jobbar, måste säga att jag saknar skolan ibland och att plugga, men det är spännande att jobba också :P Efter examen började jag gå en inskolning på en avdelning för cancersjuka patienter och avslutade precis i dagarna inskolningen och ska nu gå på timmar fram till sommaren då jag ska gå på sommarvikariat hela sommaren lång. Jag trivs bra på avdelningen även fast det är jobbiga dagar ibland särskilt nu när man är ny, mycket kvar att lära och det är nya saker att ta tag i varje dag! Men samtidigt roligt :)
Jag bor tillsammans med min sambo Rickard i en lägenhet i soliga KarlstadJ När vi inte jobbar spenderar vi en heldel tid på Gymmet. Tur att vi har det intresset tillsammans! Har nu bott i Karlstad i 3,5 år om jag inte minns fel och hela tiden gymmat på friskis och svettis här i stan. Jag kommer från Sunne en bit ovanför Karlstad, där min mamma och pappa bor kvar, och även där tränade jag en heldel styrketräning så jag har väl sammanlagt styrketränat ”ordentligt” i cirka 5 år. Oj kan det stämma? Jag tror det i alla fall :P En syster har jag i Göteborg.
Utöver styrketräningen joggar jag endel för att få med konditionen, har de senaste veckorna kommit in i joggingen så det är nytt för mig. Fungerar bra, har hela mitt liv ogillat att springa, har gärna gått eller utfört annan cardio istället men nu börjar jag gilla att springa, eller rättare sagt jogga :)
Kost och träning är mina stora intressen och jag försöker äta ”rätt” för att få resultat av min träning. Kommer senare skriva om mitt kostupplägg men i korta drag äter jag 6 mål om dagen, tänker mindre kolhydrater och mer fett och protein, men jag tänker absolut inte bort kolhydraterna! Viktigt för mig att äta ofta för att hålla blodsockret på en bra nivå och orka hela dagen. Unnar mig gärna godsaker då och då och ibland ofta :) Försöker dock hålla det till helger. Men mer om min kost kommer längre fram även så om mitt träningsupplägg.
Andra intressen är pyssel som ex scrapbooking, fotografering, matlagning, läsa och resa :) Dock finns inte tiden för detta så ofta som jag velat.
Jag ska nu under kommande 30 dagarna göra en liten bloggutmaning och skriva om olika ämnen inom träning. På så sätt kommer ni lära känna mig lite mera :) Kommer upp inom kort!
Hoppas ni alla har en fin dag!
Kram*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!