onsdag 16 mars 2011

Pumpat armar

Fick för mig att köra supersets idag när jag skulle köra biceps och triceps. Bra idé så här efteråt för fasen vad det känns i armarna nu, speciellt biceps som jag annars har lite svårt att få kontakt med :) Supersets innebär att man kör två övningar direkt efter varandra som i ett och samma set, endera kör man samma muskelgrupp båda övningarna som jag gjorde idag eller så kan man ex köra en bicepsövning och direkt en tricepsövning.

Så här såg mitt pass ut idag:

  • Dips med viktbälte + Bänkdips med vikt i knä 3 set med 6-8 reps på vardera övning.
  • Skullcrushers + Smalbänk 3 set med 6 resp 12 reps per övning.
  • Enarmskickback med hantel + enarmspushdown i cabel 3 set med 8 reps i varje övning

  • Hantelcurl, sittande + stångcurl 3 set med 6 resp 8 reps per övning
  • Koncentrationscurl med hantel + stående enarmshammarcurl i cabel 3 set med 8 resp per övning
  • Stående curl med z-stång 3 set med 12 reps i varje set. Här med snabb vila i mellan seten.
Kul med lite variation :)

Nu väntar soffan och mat. En favorit är tillbaka i tv-rutan idag, Grey´s Anatomy :)

Imorgon väntar jobb och min första dag efter inskolningen :S

Ha en bra kväll!

Kram*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!