måndag 3 oktober 2011

Gårdagens intervaller

Igår var det premiär med de nya intervallsupplägget, 60 minuter på crosstrainer. Har förut kört lika intervaller hela passet, senaste upplägget hade jag 4 minutersintervaller. På det nya upplägget har jag 3 olika intervaller, 3 minutare, 2 minutare och 1 minutare vilket jag tyckte var mycket roligare :) Även om det är det längsta intervallspasset hittils så kändes det som det kortaste. Lite svårt att hålla koll på siffrorna ibland och hur många intervaller jag gjort men jag fick till det och det kändes roligt och bra. Lättare går det när jag kan dela upp passet i mindre delar, på detta passet blev det självklart 3 större delar då 6 st 3 minutare var den första längre delen och 6 st 2 minutare den andra delen och den sista kortaste delen på 6 st 1 minutare. Gick lite segare ibörjan av passet då benen kändes stumma efter benövningarna i gymmet, men de mjuknade och det gick lättare efter en stund. Sedan tyckte jag det bara gick lättare och lättare i och med att intervallstiderna blev kortare :) Svetten sprutade och jag åkte hem med en härlig och trött känsla i kroppen. Väl hemma stumnade benen rejält och lika så idag på morgonpromenaden. Så det känns i benen idag :)

Idag väntar ett pass i gymmet och sedan 45 minuter på crosstrainern efter det.

Nu innan det är dags för mellanmål tänkte jag köra lite poseringsträning som jag inte hann med igår. Måste börja träna mer på poseringarna så de sitter ordentligt och bra.

Ha en bra dag!

Kram*

1 kommentar:

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!