lördag 14 april 2012

Dagens pass

Har som  tidigare sagt lite problem med framsida lår. Får inte riktigt till kontakt och bra känsla när jag kör, känns som om baksida lår hela tiden "tar över" då jag känner mer i baksida i de flesta benövningarna. Men nu sitter jag här efter dagens pass med trötta ben och det främst i framsida lår :) Benspark är en bra övning som bara kopplar in framsida så jag körde lite extra bensparkar idag :) Såhär såg dagens pass ut:

Frontböj 4 x 8 på 40kg med fri stång. Inget fan av denna övningen, i ben känns den bra men får inte till stången bra att ligga på bröstet. Får ont i både axlar, händer och armar! Men 4 set gick ändå!
Enbenspressar i benpress 4 x 8 på 40kg+ställning per ben
Bred benpress 4 x8 på 160kg + ställning
Enbensbenspark 3 x 8 per ben på cirka 25kg
Enbensbenspark, körde här varannan reps med höger och varannan med vänster 3 x 16 (8 per ben) på 25-30kg.
Vanlig benspark 3 x 8 på 55kg.

Förutom framsida lår körde jag även mage:

Crunch i cabelcross 6 x 8 på 25kg
Pik på boll 2 x 10
Bollindragningar 2 x10
Russian twist med 5 kg viktplatta 4 x 20

Nu blir det ett par lugna timmar här hemma innan det är dags att göra sig iordning och gå på 30-årsfest ikväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!