fredag 20 april 2012

Nya träningsupplägget

Ja till veckan som kommer är det dags för ett nytt träningsupplägg som jag skall köra fram till dietstart. Ej satt exakt dietstartsdatum ännu men som planen är nu startar jag upp min diet inför Luciapokalen 2012 i mitten av juli. Så det är cirka 12 veckor dit!12 veckor är inte speciellt mycket och en vecka kan jag räkna med går bort då jag åker till Mallorca i slutet av maj. Blir säkerligen träning där också men kanske inte som upplägget jag har på hemmaplan. Så 11 veckors uppbyggnadsträning kvar, muskler byggs ju inte över en natt men jag har kört på bra tycker jag de 16 veckor jag hittills kört iår och plus dessa 11 veckor skall det nog ha hänt lite på muskelmassan i alla fall :)

Det nya träningsupplägget är ett upplägg där jag fortfarande kör 6 styrkepass i veckan men nu med fokus på framsida lår (fortfarande) och rygg. Så två dagar i veckan kör jag framsida lår och rygg har fått två dagar också :) Känns som ett kanonupplägg och ser mycket roligt ut. Lite nya övningar jag aldrig kört innan vilket är roligt och många är bekanta.

Såhär ser det nya träningsupplägget ut:

Måndagar - Rygg (fokus bredd) & Mage

Tisdagar - Framsida lår & Armar. Skall bli mycket roligt att köra lite armar igen, något jag inte kört på länge.

Onsdagar - Axlar & Intervaller

Torsdagar - Vila

Fredagar - Rygg (fokus djup) & Bröst

Lördagar - Framsida lår & Mage

Söndagar - Baksida lår & Vader

Varierar repsmängden mellan 6-10 reps och 3-4 set per övning, droppset i vissa övningar och vissa övningar mer högreps.

Konditionsmässigt kommer jag köra intervaller på ex trappmaskin, crosstrainer eller löpband en gång i veckan och sedan kommer jag köra ett löppass per vecka också.

Men även hur mycket jag kör på träningsmässigt så är det ju minst om inte viktigare att äta bra, ordentligt och framförallt tillräckligt mycket för att bygga!

Jag är riktigt att taggad att köra på och extra kul och motiverande att få något nytt att bita i :)

Luciapokalen 2011

1 kommentar:

  1. Kul med nytt upplägg,kämpa på med jobb o träning.Mamma

    SvaraRadera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!