måndag 9 april 2012

Påskhelgen

Jobb och vakna nätter
Träning!
Ingen påskmat, men god mat ändå :)
Godis
Vänner och Familj

Ja fredagen började ju med snö!?


På fredagen besökte vi KMTI här i stan för lite träning, ett pass för framsida lår och mage där jag körde lite annorlunda benövningar.

Enbenspress i benpress
Vanlig benpress
Enbensfrontböj
Frontböj
Enbensbenspark
Vanlig benspark

Jobbigt pass och fick faktiskt litet kvitto på träningsvärk dagen efter :)

Efter KMTIbesöket körde vi bilen mot Sunne där snön hade försvunnit och solen till och med kikade fram. Här bjöds det på grillat, årets första grillning :) och massa påskgodis!





Efter en heldag med träning och familjemys var det dags för mig att vara vaken en hel natt på jobbet, så en lång långfredag vart det för min del. Sov ända till 15:00 på lördagen och innan det var dags att återigen inta arbetskläder och vara vaken ytterliggare en natt åkte jag och Rickard ut till Skutberget efter uppvaknade och mat för en löprunda. 5 km i behagligt tempo var otroligt skönt. Lagomt kallt, solen sken och helt vindstilla. 35 minuter lunkade vi runt i skogen :)

Gårdagen bjöd på ytterligare ett gympass, fast nu på friskis och svettis istället. Roligt att vara tillbaka på gymmet jag tränade på förut, mycket tid har spenderats på grymmet på friskis och svettis. Särkillt under dieten i höstas :) Där blev det ett bra pass för baksida lår och bröst. Förutsätningarna var inte de bästa då jag bara sovit fyra timmar på förmiddagen efter nattjobb men passet gick bra ändå :)

Rakmark 4 x 8 på 70kg
Lårcurl 4 x 8 på 40kg
Enbenscurl 4 x 8 på 25-30kg per ben

Bänk 4 x 8, första set på 42,5 och sedan 3set på 45 kg. Riktigt nöjd att klara 3 8:or på 45kg :)
Lutande hantelpress 4 x 8 med 16kg hantlarna 
Flyes i cabelcross 4 x 8 med 5-7 kg i varje ände.
Enarmsfly i cabelcross 4 x 8 på 5 kg
 
Efter detta passet bar det av hemåt till Rickards föräldrar för middag, god laxsoppa och chokladtårta bjöds det på :)

En jättebra påskhelg har det varit! Idag är det ju fortfarande påsk och jag har en ledig dag. Träning och vanlig vardagsfixande står på schemat idag. Idag skall framsida lår och vader få sig en omgång!

Ha en fin dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!