tisdag 10 april 2012

Näst sista veckan...

... på detta träningsupplägget jag kört efter sedan vecka 1 iår. Snart redan gått 16 veckor på uppbyggnadsperioden!? Jag har kört på under dessa 16 veckor, några sjukdagar och någon spontan vilodag men har ändå fått ihop 73 styrkepass hittils sedan starten, och 85 slutar det på om jag kör som tänkt dessa två sista veckor.  Ska bli mycket roligt med nytt upplägg känner jag även om min motivationssvacka jag hade förra veckan har vänt och träningen är nu rolig igen :)

Det nya upplägget kommer jag troligtvis köra ända fram till dietstart någon gång i mitten av juli, en vilovecka kommer läggas in från styrketräningen under kommande period, då jag och Rickard åker till Mallorca i slutet av maj :) Annars planerar jag att köra på, få ut så mycket som möjligt av uppbyggnadsperioden helt enkelt. Så det blir perfekt för motivationen att få nytt träningsupplägg snart och sedan köra det en stund för att sedan vila och resa en vecka och sedan komma hem och köra de sista veckorna innan dietstart!

Sedan i mitten av juli skall en ny period påbörjas, ytterligare en diet och det skall bli väldigt spännande och roligt att se hur kroppen utvecklat sig under denna uppbyggnadsperioden!

Idag är det vanlig vardag igen och jag skall om någon timme bege mig till gymmet för ett ryggpass innan det är dags för kvällsjobbande. 

Såhär innan ett träningspass äter jag mellanmål en stund innan och precis innan jag började skriva slank detta goda ner i magen

Kesella, ostkaka och gojibär
Sedan om någon halvtimme käkar jag ett äpple (långsamma kolhydrater) och precis innan jag sticker iväg till gymmet dricker jag min träningsdrink med aminosyror (protein) och snabba kolhydrater.


Sedan är jag redo för träning :)

Ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. tack för ett mkt bra svar matilda :)Man försöker alltid ta den "enklaste" vägen, som oftast aldrig är det egentligen...

    men jag tränar (mest kondtition) men även boxingspass & muskelgrupper 5-6 ggr i veckan, ibland 2ggr om dagen + powerwalk ute på ca 4,5km (när det är fint väder :P).. & jag är typ sjösvett efter varje pass...
    men jag ser inte så mkt resultat(utsidan på kroppen) mest bara att jag orkar mkt mer & vågar ta i mer.. men

    så jag blir inte så motiverad när jag vill SE resutlat mer än att känna dom.. men de kommer väl... har ju tränat bara i 2 månader så... är bara ivrig.

    thänk yoo!! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!