torsdag 26 april 2012

Vila & Tacokväll

Idag har jag varit på en lärorik brandutbildning under förmiddagen, alltid bra med repetition på det området. Väl hemma vart det lunch och nu är jag redo för att bara vara ledig ända till på lördag lunch :)

Den nya vilodagen i veckan är numera torsdagar och väl passande måste jag säga då jag har träningsvärk i typ hela kroppen, särskilt i axlar efter gårdagens grymma axelpass :) Nytt upplägg och lite nya övningar har minst sagt givit mig träningsvärk hittills denna veckan. Ett roligt axelpass i går som avslutades med jobbiga intervaller på crosstrainer.

Såhär såg gårdagens träningspass ut:

Hantellyft åt sidan, 4 droppset
Hög rodd i cabelcross, 3 set
Sittande enarmshantelpress utan ryggstöd, 3 set
Fjärilen, 4 set
Stående hantelpress, 3 set
Liggande omvända kryssdrag i cabelcross, 4 set

Intervaller i 37 minuter på crosstrainern där jag först efter uppvärmning körde 2 minutersintervaller med 1 min vila imellan och avslutade med 1 minutsintervaller med 30 sek vila i mellan och avslutningsvis nedvarvning.

Sen var jag helt slut och det resten av kvällen :)

Ikväll kommer några vänner, bland annat denna tjej, hem hit på en mysig tacokväll. Tacos, massa snack och något gott efter maten :)

En klart bra torsdag!

Nu blir det att cykla och inhandla ingredienser till kvällen!

Ha en bra dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!