lördag 14 april 2012

Tillbaka

Hej! Har varit lite frånvarande ett par dagar men det blir så ibland när det är massa jobb på schemat och träning efter jobbet. Sedan är jag helt slut och vill bara ligga i soffan innan jag nästan bokstavligen talat kryper till sängen och somnar på 5 sekunder! Särskilt på fredagskvällarna är jag, om jag jobbat hela veckan, helt slut vid 20-21 tiden. Igår gick jag och la mig vid halv tio när jag väl orkat vakna till i soffan såpass mycket att jag kunde krypa till sängen :)

En vanlig dag för mig när jag jobbar på dagen ser ut såhär:

05.00 ringer klockan. Gör mig iordning för dagen och käkar frukost framför datorn samtidigt som jag kollar runt på bloggar eller annat, packar matlådor för dagen och vid 06:10 cyklar jag till jobbet. Jag är medveten om att jag egentligen skulle kunna spara tid på morgonen och gå upp lite senare men jag gillar att ha denna lugna stunden innan dagen drar igång på allvar.
Vid 06:30-06:35 är jag framme vid sjukhuset, byter om och börjar jobba vid 06:45.
Sen är det fullt ös fram till 15:15-05:30 då jag slutar. Jag kan absolut inte säga att mina jobbdagar går sakta det är mer att de rusar i väg. En liten stund mellan 09:00-09:30 får jag oftast i mig mitt första mellanmål och någon gång mellan 11:30-13:00 har jag en lunchrast på 30 minuter. Precis innan jag går hem brukar jag oftast kunna sätta mig en stund med kollegorna för att äta mellanmål. Så det är inte många minuter jag sitter ner under en jobbdag.
Vid 15:40 cyklar jag hemåt och är hemma vid 16:00. Då tar jag en frukt, oftast ett äpple och dricker kaffe. Stax innan jag cyklar till gymmet tar jag en drink bestående av aminosyror och snabba kolhydrater.
17:00 cyklar jag till träningen och tränar en timme på gymmet.
18:15-18:30 är jag hemma igen. Lagar eventuellt lite mat om det inte är gjort redan.
Mellan 19:00-19:30 blir det middag och efter det väntar en lugn stund i soffan eller något annat pyssel hemma.
Vid 21-tiden käkar jag något kvällsmål och vid 22 brukar det vara läggdags för en trött tjej :)

Vilka roliga dagar det låter som jag har, haha! Nej men jag trivs faktiskt med mina vardagar och rutiner, bara det kommer någon eller några lediga dagar emellanåt så :) Och vissa perioder jobbar jag ju nattetid och då ser mina rutiner lite annorlunda ut. Men en typisk dag ser ut som ovan när jag jobbar dagtid.

Men idag är det ju lördag och jag har en ledig helg :) Så efter en 11 timmars sömn är jag idag pigg och sugen på träning :) Det är tävling på mitt vanliga gym så jag beger mig idag till mitt "gamla" gym, friskis och svettis, och kör ett pass istället.

Idag kör jag framsida lår och mage :)

Tänkte under helgen skriva ett inlägg om skillnaden (för mig) mellan diet och uppbyggnad, så håll utkik :)

Ha en härlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!