tisdag 24 april 2012

Härliga förmiddagar

Kvällsjobb idag vilket betyder en skön förmiddag för mig själv här hemma och på gymmet. Brukar inte vara direkt trångt på gymmet på förmiddagarna. Helt själv i mellanåt vilket också är skönt även om jag tycker om att trängas i gymmet på eftermiddagarna också :)

För en stund sedan intogs det frukost i form av gröt i vanlig ordning med banan och ett ägg. Dricker alltid ett stort glas vatten det första jag gör på morgonen och även ofta ett glas med vatten till frukosten och givetvis kaffe med mjölk och det brukar bli direkt efter frukosten :)

Och snart är det dags för dagens andra mål, mellanmål i form av lättostkaka med kesella, gojibär och mandlar och till detta ytterligare en kaffekopp. Jag snöar alltid in på olika mellanmål och brukar köra på dem tills jag tröttnar, ibland tröttnar jag snabbt och ibland hänger de i en längre tid. Just nu, de har hängt med ett tag ni, brukar det bli dessa två mellanmål om dagarna: lättostkaka med kesella, gojibär och mandlar på förmiddagen och kesella med fruktsallad på eftermiddagen. För ett tag sedan hade jag dille på keso med aprikoskräm och kesella med varma hallon. Just nu är ganska less på keso, men det ändrar nog på sig snart :)

Gårdagens träning känns i kroppen idag, bra kontakt med både bredden på ryggen och mage igår. Just magträning har på senaste tiden gått väldigt bra, sjukt bra kontakt i de flesta magövningarna och jag tycker själv att muskelvolymen har ökat på magen, vilket jag hoppas stämmer :)

Provade en ny magövning igår, repcrunches på boll i cabelcross. Sittande på boll med ryggen mot trissan (nedre). Lite svårt att samtidigt sätta sig på bollen och ta tag i repet och få repet bakom nacken med varsin ände på varsin sida av mitt huvud på axlarna, men det gick och kommer nog gå bättre och bättre med mer övande. Rullar sedan ner en bit på bollen och kör crunches, som vanliga crunches på boll fast i hållande i ett rep för ytterligare belastning. Bra övning vilket jag rekommenderar er att prova :)

Om några timmar skall jag i väg och köra veckans andra pass, framsida lår och armar. Knäböj, utfall och benpress skall avverkas och benen skall till sist köras ur helt med droppset i benspark. För triceps skall jag köra dips (evigheter sedan!) och för biceps hammercurl med hantlar (också evigheter sedan!)

Sedan efter lunch väntar en eftermiddag och kväll på jobbet!

En bra dag hoppas jag!

Ha en härlig tisdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!